نيازهای خردهفروشان

محمود وحدت : خيلي از افرادي كه با خرده فروشان كار ميكنند به نيازهاي آنها خيلي فكر ميكنند تا بتوانند محصولات خود را با قيمت مناسب و در زمان مشخص ب فروشند. اما شما ميتوانيد به يك موفقيت بزرگتر دست يابيد، اگر سعي كنيد مشكلات خرده فروشان خود را حل كنيد. خرده فروشان معمولاً به همه موارد زير نياز دارند و اگر شما بتوانيد آنها را برآورده كنيد، موفقيت شما تضمينشده است.
1. محصولاتي با كيفيت هميشگي: نقطه قوت خرده فروشان به مغازه (يا فروشگاه زنجيرهاي) است كه داراي محصولاتي با كيفيت و استاندارد است. شما به عنوان تأمينكننده بايد محصولات داخل مغازه را مطالعه كنيد و استاندردها و شاخصهاي لازم را از خرده فروشان بپرسيد. اگر محصولات شما داراي استاندارد و كيفيت لازم است خرده فروشان انتظار دارند تا اين كيفيت براي هميشه حفظ شود. اگر شما هر تغييري در كيفيت و ظاهر محصولات خود داريد، خرده فروشان توقع دارند تغييرات رو به پيشرفت باشد.
2. محصولات داراي بستهبندي مناسب: با قوانين و استانداردهاي بستهبندي و برچسبگذاري كه توسط دولت وضع شده است، آشنا باشيد. خرده فروشان نيز ممكن است استانداردهاي اضافهتري داشته باشند، بنابراين در گفتوگوي اول خود با خرده فروشان درباره اين استانداردها صحبت كنيد. البته ممكن است روي هزينهها و قيمتهاي نهايي اثر بگذارد. بنابراين خود را براي استانداردهاي خرده فروشان مهيا كنيد.
3. تحويل منظم: اگر يك خرده فروش زمان مشخصي را براي رسيدن محصولات شما در ذهن دارد، سعي كنيد همه كارهاي لازم را براي آنكه محصولات شما در زمان مشخص تحويل شود، انجام دهيد. اگر محصولات شما در آن زمان مشخص تحويل نميشود، به خرده فروشان بگوييد.
4. خدمات هميشگي و حرفهاي: در ذهن خرده فروشان، يك تصوير حرفهاي ثابت از خود ارائه دهيد. به او اطمينان دهيد كه شما يك تأمينكننده مطمئن، و باصداقت هستيد. زمان و انرژي لازم صرف كنيد تا رابطه بلند مدت با خرده فروشان برقرار كنيد و اين رابطه را حفظ كنيد. اگر شما بوسيله يك شركت خاص بازاريابي ميكنيد، فردي را مسئول خرده فروشان تعيين كنيد و مطمئن شويد كه اين فرد ميتواند تصويري را كه شما ميخواهيد، ارائه دهد. به اين فرد اطلاعات زيادي درباره محصولات بدهيد تا بتوانند به سؤالها پاسخ بدهند.
5. مديريت سطوح پايين فروش: اگر مشكلي راجع به يكي از محصولات شما وجود دارد چه ايدهاي براي حل آن داريد؟ آيا براي دادن تخفيف آماده هستيد؟ درباره اين موضوع با خرده فروش شفاف صحبت كنيد و مشكل را حل كنيد.
خرده فروشان ممكن است چه خدمات ديگري بخواهند؟
برخي از خرده فروشان ممكن است خدمات ديگري را از شما انتظار داشته باشند. البته اين خدمات جاي مذاكره و گفتوگو دارد. برخي از خدمات اضافي احتمالاً از اين ناشي ميشود كه شما محصولات خود را به توزيعكننده مي فروشيد.
1. بودجه تبليغات: خرده فروش ممكن است براي جذب مشتري نيازمند يك فعاليت تشويقي باشد. برخي از خرده فروشان يا توزيعكنندگان ممكن است از شما انتظار داشته باشند تا بخشي از هزينه فعاليت تشويقي را پرداخت كنيد.
2. محصولات رايگان براي نمايش: برخي از خرده فروشان تشخيص ميدهند براي اينكه مشتري محصولي را بخرد بايد قبل از خريد، به مشتري آن محصول را بدهند تا آزمايش كند. نمونه هاي نمايشي(Demos) وسيله خوبي براي آن هستند تا مشتريان براي خريد آزمايش كنند. اگر خرده فروش نمونه نمايشي از شما بخواهد، مي خواهد آن را به او به صورت رايگان و هديه بدهيد.
3. توليد و پردازش اطلاعات: در حالي كه همه خرده فروشان بدنبال توليد و پردازش اطلاعات نيستند، برخي از آنها وسيله ارتباطي بين توليدكننده و مصرفكنندهها هستند. همچنين اين خرده فروشان راجع به مشتريان اطلاعاتي را از شما خواهند خواست.
4. تخفيفات: برخي از خرده فروشان ممكن است از شما تخفيفات قيمتي بخواهند تا بتوانند مشتريان را با محصولات شما آشنا كنند. بعلاوه اگر خرده فروش نتواند محصول شما را ب فروشد و نياز به خالي كردن مغازه خود داشته باشد ممكن است از شما تخفيف بيشتري بخواهد.
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هفتم مهر ۱۳۸۴ ساعت 18:51 توسط محمود وحدت