وفاداری مشتریان

محمود وحدت : مزایای ایجاد یک رابطه گسترده با مشتریان اولین بار توسط ریچلد و ساسربحث شد، که در برگیرنده سودهای جانبی میباشد که از خریدهای تکراری محصولات و خدمات استاندارد و همچنین خرید محصولات و خدمات جدید حاصل میشود. علاوه بر این آنها اعتقاد داشتند که مشتریان وفادار برای شرکت هزینه کمتری در بر دارند. اما این مزایا مقایسه با یک مزیت اصلی دیگر که وفاداری مشتریان برای سازمان به ارمغان میآورد رنگ میبازند.توصیه و پیشنهاد شدن محصول یا خدمت توسط مشتریان راضی و وفادار به مشتریان احتمالی آینده از این مزیت در ادبیات بازاریابی به تبلیغات دهان به دهان مشتریان تعیین میشود. در این مقاله علاوه بر بحث در مورد رضایت مشتری و وفاداری او به عنوان پایههای ایجاد سطوح بالایی از ارزش عمر مشتری.
مزایای ایجاد یک رابطه گسترده با مشتریان اولین بار توسط ریچلد و ساسربحث شد، که در برگیرنده سودهای جانبی میباشد که از خریدهای تکراری محصولات و خدمات استاندارد و همچنین خرید محصولات و خدمات جدید حاصل میشود.علاوه بر این آنها اعتقاد داشتند که مشتریان وفادار برای شرکت هزینه کمتری در بر دارند. اما این مزایا مقایسه با یک مزیت اصلی دیگر که وفاداری مشتریان برای سازمان به ارمغان میآورد رنگ میبازند :
توصیه و پیشنهاد شدن محصول یا خدمت توسط مشتریان راضی و وفادار به مشتریان احتمالی آینده از این مزیت در ادبیات بازاریابی به تبلیغات دهان به دهان مشتریان تعیین میشود. در این مقاله علاوه بر بحث در مورد رضایت مشتری و وفاداری او به عنوان پایههای ایجاد سطوح بالایی از ارزش عمر مشتری.
همچنین چگونگی شکلگیری رضایت و تعمیق آن به سمت وفاداری، به طیفی از رفتارهای مشتریان اشاره میشود که دارای ارزشهای متنوعی هستند و توسط عامل وفاداری پشتیبانی میشوند این رفتارها شامل رفتارهای متعهدانه، رفتارهای مرجعگونه یا پیامرسان و رفتارهای مالکانه هستند. لذا ابتدا در مورد رضایتمندی و خشنودی مشتریان و اینکه چگونه مشتریان خشنود باعث افزایش وفاداری به سازمان میشوند و چه تأثیری بر ارزش زمان عمر مشتری دارند و پس از آن به پسآمدهای مثبت وفاداری برای سازمان اشاره میکنیم.
+ نوشته شده در یکشنبه پنجم فروردین ۱۳۸۶ ساعت 23:3 توسط محمود وحدت