چگونه در 3 سال فروش خود را دو برابر کنیم؟
محمود وحدت : از کامرون هرالد موسس شرکت”گات جانک” چه چیزی می توان آموخت؟ شاید متعجب
شوید وقتی بدانید که او در مدت ۶ سال درآمد خود را از ۲ میلیون دلار به
۱۰۵ میلیون دلار افزایش داد.هرالد که اکنون مربی کسب و کار است اعتقاد دارد
شرکت شما می تواند فروش و سود خود را در یک بازه زمانی سه ساله،دو برابر
کند.او نظریه تاکتیکی ویژه ای ارائه می دهد که می توانید آنها را به کار
گیرید.
تصویر خود را نقاشی کنید:
برای دو برابر کردن فروش و سود خود در عرض سه سال،موفقیت شرکت خود را مجسم کنید.برای دیدن آینده ای پر قدرت برای شرکت تان از تاکتیک تفکر مثبت”تصویر رنگی” استفاده کنید.در مکانی ساکت و دور از شرکت فرض کنید به بازدید شرکت بسیار موفق خود در سه سال آینده رفته اید.سه یا چهار صفحه درباره همه موارد دوروبرتان،مناظر،صداها،فرایندها،کارمندان و نشانه های موفقیت بنویسید.
اهداف و پروژه های خود را مهندسی معکوس کنید:
تهیه فهرستی از نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت ها،جایگاه فعلی شرکت خود را مشخص کنید.نظرات تمامی کارمندان را جمع آوری کنید.فهرستی از درآمدها و سودهای حاصله تهیه کنید.شاخص های خدمات مشتریان و رضایت کارمندان را تعیین کنید.هزینه هایی که باید متحمل شوید،مثل وام جدید،ساعات اضافه کار و … را محاسبه کنید.
برای رشد سریع اقدامات متمرکز زیر را انجام دهید:
- استخدام متمرکز:
برای یافتن و استخدام کارمندان که دیدگاه هایی مشابه شما دارند،از روش استخدام و مصاحبه موثری استفاده کنید.
- ارتباطات متمرکز:
برای آن که فوق العاده ترین کارمندان بهترین بازده ممکن را داشته باشند باید اهداف و فعالیت های شرکت،وظایف آنها و توقعات ویژه ای که از آنه انتظار دارید را به طور شفاف با آنها درمیان بگذارید.ارتباط باکیفیت با گوش دادن فعالاته آغاز می شود.از ابراز مخالفت پرهیز نکنید.محیطی راحت و آزاد برای گفتگو ایجاد کنید.
- جلسات متمرکز:
همه جلسات باید نتیجه داشته باشند.از همه بخواهید که در آن شرکت کنند.این جلسات هدفمند را در فواصل سه ماهه یا سالانه تشکیل دهید:جلسات”هیئت مشاوران” که درباره روش دستیابی به اهداف شرکت بحث می کنند،جلسات”بررسی حوزه کسب و کار” برای بررسی نحوه پیشرفت واحدهای مختلف و جلسات روزانه گروه های “دوستانه” کوچک که در آن رهبران نحوه عملکرد شرکت را با”معیارهای کلیدی”مثبت به کارمندان آموزش می دهند.این جلسات دوستانه را با تفریحات گروهی به پایان ببرید.
- بازاریابی متمرکز:
برای استفاده از بهترین قیمت ها مذاکره کنید.برای اعلام پیام خود با هزینه کم،لوگو و نام شرکت خود را روی لباس های خود و کارمندان درج کنید و در هر زمان و هر جایی که می توانید آنها را به نمایش بگذارید.”پارک کردن” نیز تکنیک ارزشمند دیگری است.”خودروهای برنددار”خود را در مکان های شلوغی پارک کنید تا افراد زیادی بتوانند پیام های تبلیغاتی شما را ببینند.با محول کردن وظایف خاص روزانه به کارمندان،کاری کنید که آنها با اشتیاق در بازاریابی سهیم شوند.
- روابط عمومی متمرکز:
موفقیت شما در تلاش برای معروف کردن محصولات و خدمات،به تعریف داستان ها برای رسانه ها بستگی دارد.بهترین هدف های شما گزارشگران و نویسندگانی هستند که همیشه با ایده های داستانی جدید کنار می آیند.زوایای احتمالی داستان های شما شامل موارد زیر است:
“رویکرد یا استراتژی فروش شما”، “داستان شخصی کارآفرینی شما” و “داستان هایی درباره کارمندان خاص”.داستان های خود را تلفنی بازگو کنید و از روی متن بخوانید.برای پیگیری های بعدی از ایمیل استفاده کنید.
- بهره وری متمرکز:
نتایج تلاش های تبلیغاتی و بازاریابی خود را کنترل و ارزیابی کنید.برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه به داده های قابل اطمینان احتیاج دارید و این همان زمانی است که معیار ها یا “شاخص های کلیدی عملکرد” قدم به صحنه می گذارند.
برای پیگیری شاخص های کلیدی عملکرد،رنگ های مختلفی برای داده های متفاوت درنظر بگیرید:قرمز برای اهداف از دست رفته،زرد برای کار نیمه تمام و سبز برای اهداف محقق شده.شاخص های کلیدی عملکرد خود را حداقل به صورت هفتگی مرور کنید و از کارمندان بخواهید تا گزارش دو هفتگی وضعیت پروژه ارائه دهند.
پیشرفت در شرایط رکود:
رکود زمان خوبی برای پیش گرفتن از رقبایی است که بسیاری از آنها برای تحمل مشکلات،فعالیتشان را کم می کنند.شما مرتکب این اشتباه نشوید.به جای آن تیم فروش خود را گسترش دهید.به رقبا حمله کنید.مشتریانی را که سودی ندارند،دیر پرداخت می کنند و خدمت رسانی به آنها دشوار است رها کنید.وقتی رقبا تزلزل پیدا می کنند،فرصت را از چنگ آنها درآورید.همیشه مثبت باشید.به یاد داشته باشید که در شرایط شخت،افراد قوی،قوی تر می شوند.هزینه ها را کنترل کنید اما بودجه بازاریابی یا تبلیغات را کم نکنید.مشتریان ثروتمند را شناسایی کنید و روش های استراتژیک برای کسب درآمد بیشتر از انجام معامله با آنها طراحی کنید.